W "Horzycy" grali moją sztukę!

W Teatrze im. Wiliama Horzycy, to fakt, ale po pierwsze: sala została wynajęta przez Szkołę Podstawową nr 7 W Toruniu, która świętowała uroczystość wręczenia sztandaru i nadania imienia Mikołaja Kopernika; po drugie, sztukę mojego autorstwa pt. "Mikołaj na wakacjach" zagrali nauczyciele szkoły, dedykując  tę pracę swoim uczniom. Dodam, że tekst napisałem specjalnie dla tejże właśnie szkoły, a głównym tego powodem był fakt, że pracuje w niej moja córka - Małgorzata, która kilka miesięcy temu zapytała mnie, czy nie spróbowałbym napisać jakiś tekst sceniczny dla dzieci - "O młodym Mikołaju Koperniku oczywiście, no i żeby to była komedia i żeby zawierała treści wychowawcze!" "Tylko tyle?" - zapytałem "zawiedziony", a sam pomysł fabuły rodził się w mojej głowie prawie trzy miesiące. Jak wyszło? Moim zdaniem rewelacyjnie! Mówię o wykonaniu, bo ocena samego tekstu nie do m,nie należy. Myślę, że jak któraś z tych nauczycielek straci nie daj Boże pracę w szkole, angaż w Tetrze im. Wiliama Horzycy ma zagwarantowany.
Natomiast jeśli o mnie chodzi, bardzo mi się pisanie sztuk teatralnych spodobało i może popełnię coś podobnego w przyszłości.
Gratuluję mojej córce takich koleżanek i takiego kolegi, bo tylko jeden mężczyzna grał w tej sztuce (nawiasem mówiąc dwie role), nawet "Kopernik była kobietą".
Gratuluję też Pani Dyrektor takiego zespołu! No i polecam się na przyszłość!








                                      


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Chrystian z Oliwy 1170 - 1245

O patriotyzmie, Krzyżakach i kłamstwie historycznym.

Radość doskonała.